reklama

Dnes Hedviga, zajtra Ty? – jeden krásny aprílový deň

V prvom rade sa ospravedlňujem Okrúhlemu stolu Maďarov na Slovensku, za zneužitie hesla z protestného zhromaždenia, ktoré sa konalo 30.apríla 2014. Rád by som písal o tejto udalosti, preto aj to zneužitie. Nechcem ale písať o prípade „Hedviga.“ Ten všetci poznáme. Rád by som písal o tom, čo sa vďaka prípadu „Hedviga“ stalo v jeden krásny aprílový deň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Považujem za veľkú česť, že som sa mohol zúčastniť protestného zhromaždenia, konaného v Bratislave pre „Hedvigu.“ A úprimne sa priznám – bolo dobré tam byť! Ale z čoho mám ešte väčšiu radosť, to sú ľudia. Veľa ľudí. Maďari, Slováci, mladí, starí, veriaci, ateisti, robotníci, profesori – jednoducho ľudia.

A prečo je dôležité, dať si tú námahu, postaviť sa od stola a telky, výjsť z krčmy a hlasno, veľmi hlasno, kričať proti systému? Hlavne proti takému systému, ktorý si pravdu pretvára a kriví tak, ako to vyhovuje jemu. A to všetko sa deje na takom mieste, v takom štáte, kde ja a moja rodina, ty a tvoja rodina, má domov!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viacerí mi hovoria, pýtajú sa – „Stojí to za to, postaviť sa proti systému? Dá sa dosiahnuť zmena, ak sa ozveme? Počúva nás vôbec niekto?“

„Sme predsa len obyčajní ľudia!“ – hovoria.

Milí priatelia, milí známi! Ak sa zmierime s osudom, s diktátom systému, s vôľou silných – tak to už je všetko stratené!

Takže moja odpoveď znie: Áno! Musíme kričať, bojovať, zastať sa svojho bytia! Áno, je dôležité dať si tú námahu, o ktorej som písal vyššie. A aj omnoho väčšiu! Pre naše práva, pre našu slobodu, pre náš život sa už viedli ťažké boje v minulosti. A v takých istých ťažkých bojoch si svoje práva, slobodu a život musíme aj ochrániť!“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naše práva, sloboda a ani život nespadli z neba, a nie sú ani garantované donekonečna. Musíme si ich vedieť ochrániť, musíme sa vedieť ich zastať, a ak je to potrebné, musíme za ne aj zabojovať! Ale to nepôjde, ak sa zmierime so systémom, ak sa vzdáme, keď budeme leniví, ak budeme schopní vynadať len telke!

Na smrteľnej posteli sa potom môžeme spytovať, prečo sme nič nepodnikli? Ale to už bude neskoro!

Takto to nepôjde!


Milí priatelia, milí známi. Nehľadajme nepriateľa tam, kde nie je, a kde ho môžeme ľahko vyrobiť. Nepriateľ sa nám prihlási a ukáže sám. Keď som stál v strede davu, v ten krásny aprílový deň, rozmýšľal som nad tým, čo môžu cítiť tí, ktorí vidia najväčšieho nepriateľa Maďarov v „zlých“ Slovákoch. Pretože, v tento krásny aprílový deň, tí „zlí“ Slováci prišli a podporili Hedvigu, či už priamo v dave, ako vystupujúci rečníci, alebo z diaľky poslali svoj prejav pred zhromaždených. Ja osobne to považujem za veľmi dôležité, pretože viem, že najväčším nepriateľom Maďarov žijúcich na Slovensku, nie je sused so slovenskou národnosťou, ani väčšina obyvateľov so slovenskou národnosťou. A bol by som rád, ak by to pochopili už aj ostatní. Krásnym symbolom by som označil ukončenie demonštrácie, keď si zhromaždení dav zaspieval hymnu – maďarskú aj slovenskú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Na koniec by som dodal len toto. Dúfam, že v prípade „Hedviga“ už nebude viac zvráteností. Dúfam, že súd voči Hedvige sa ani neuskutoční. Dúfam, že Hedvigin život už nebude terčom útokov. Dúfam, že nebude potrebné udelenie milosti novým prezidentom pre Hedvigu. A v neposlednom rade dúfam, že takéto niečo sa už nezopakuje!

Ale ak predsa! Dúfam, že tak isto, ako v tento krásny aprílový deň, opäť si dáme tú námahu, premôžeme lenivosť, postavíme sa od stola, vybehneme z krčiem, vypneme telku, a opäť výjdeme do ulíc spolu. A bude nás desaťnásobne – stonásobne viac ako teraz, a budeme kričať tak hlasno, aby to všetci počuli! My sme ľud!

SkryťVypnúť reklamu
reklama


P.S.: Ďakujem členom Okrúhleho stola Maďarov na Slovensku za zorganizovanie zhromaždenia.

Pavol Sebök

Pavol Sebök

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...ja som ja. Ty si kto? Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu